Szkolenie z asertywności to oferta dla tych, którzy chcą poczuć się bardziej pewni siebie, żyć i podejmować decyzje w zgodzie z samym sobą. Przeznaczone jest dla tych, którzy chcą poznać swoje silne i słabe strony oraz nauczyć się świadomego podejmowania ryzyka.
Czy asertywność jest wrodzona?
Asertywność nie jest umiejętnością, z którą się rodzisz. Można się jej nauczyć w ramach treningu asertywnej komunikacji.
Co nam daje asertywność w komunikacji?
Umiejętność asertywnego wyrażania swoich postaw przynosi wiele korzyści w codziennym funkcjonowaniu – zarówno prywatnie, jak i zawodowo. Pozwala swobodnie budować relacje, ułatwia współpracę z innymi, daje przekonanie o działaniu zgodnie z własnymi potrzebami.
Osoba asertywna – czyli jaka?
Człowiek asertywny jest świadom swoich słabych i mocnych stron, co pozwala mu budować pewność siebie bez agresji czy lęku. Potrafi naturalnie wchodzić w relacje społeczne, ma duże zdolności współpracy. Potrafi odnaleźć się w każdej grupie społecznej.
Opis i cel treningu asertywnej komunikacji
Udział w szkoleniu z asertywności w komunikacji ma na celu usprawnienie umiejętności porozumiewania się z innymi.
Czym jest asertywność? Pojęcie to oznacza sposób komunikacji oparty na przedstawianiu swojego stanowiska w sposób stanowczy, bezpośredni i spójny. Zachowując się asertywnie, pozostajemy w zgodzie z samym sobą, wyrażamy własne prawa, opinie i poglądy.
W ramach szkolenia z asertywnej komunikacji zapoznamy Cię z pojęciami terytorium psychologicznego i praw osobistych. Nauczymy Cię stosować komunikaty typu „JA”. Poznasz techniki asertywnej odmowy. Nauczysz się nie tylko asertywnie reagować na krytykę, ale i wyrażać krytyczne opinie w sposób konstruktywny.
Ważnym elementem naszego szkolenia będzie trening asertywnego stawiania granic, który pozwoli Ci na obronę własnych praw, przy jednoczesnym uznaniu praw innych.
Do kogo skierowane jest szkolenie z asertywnej komunikacji?
Asertywność w komunikacji to cecha przydatna zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Dla osób pracujących z ludźmi okazuje się wręcz niezbędna, aby skutecznie realizować cele zawodowe. Nasze szkolenia kierujemy do:
- właścicieli firm, którzy na co dzień pracują z ludźmi;
- osób, które mają trudności w komunikacji z Partnerem/Partnerką;
- osób, które zarządzają ludźmi;
- osób, które na co dzień pracują z ludźmi (pedagog, prawnik, lekarz);
- osób, które chcą uczynić swoją komunikację jeszcze lepszą;
- osób, które chcą lepiej zrozumieć siebie i innych.
Korzyści z udziału w szkoleniu z asertywności
Korzyści z udziału w naszych szkoleniach to, z punktu widzenia uczestnika, podniesienie jakości relacji z innymi, świadomość własnego JA, większy komfort życia i zadowolenie z pracy zawodowej. Pracodawca, poprzez szkolenie swoich pracowników, może zwiększyć efektywność swojego przedsiębiorstwa, skutecznie motywować swoich podwładnych, podkreślić spójność zespołu i nakierować go na konstruktywne rozwiązywanie problemów.
Korzyści dla uczestnika
- Rpoznanie własnych zasobów asertywności i świadomość, jak asertywność wpływa na nasze otoczenie
- Rznajomość swoich praw i terytorium psychologicznego
- Rumiejętność praktycznego zastosowania komunikatu „JA”, a także zdolność do wyrażania swoich uczuć i emocji
- Rumiejętność asertywnego wyrażania krytyki i reagowania na nią
- Rznajomość podstawowych technik asertywności
Korzyści dla pracodawcy
- Rzwiększenie efektywności pracownika w zakresie efektywnej relacji z klientem
- Rzwiększenie kompetencji pracowników w zakresie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Rumiejętność konstruktywnego przekształcenia emocji i myśli w postawy prorozwojowe
- Rdbałość o rozwój własny pracowników, który przekłada się na stopień identyfikacji z firmą
- Rprzełożenie rozwoju osobistego na ogólną skuteczność procesów zachodzących wewnątrz firmy
Poznaj program treningu asertywnej komunikacji
Szkolenie z asertywności prowadzimy na kilku płaszczyznach. Forma wykładowa ma za zadanie głównie wprowadzenie uczestników do podstawowej formy pracy – warsztatów praktycznych. Największy nacisk kładziemy na pracę własną uczestników – zarówno indywidualną, jak i w parach czy grupową. Podsumowaniem spotkania jest dyskusja dotycząca spostrzeżeń, wrażeń i dalszych oczekiwań kursantów.
Moduł 1: Wstępna integracja grupy
W tym module poznamy się wzajemnie i za pomocą prostych gier scenariuszowych czy zabaw wprowadzimy swobodną atmosferę, która ułatwi osiągnięcie naszych celów.
Moduł 2: Zdobycie wiedzy o asertywnym stylu komunikacji
Przekażemy Ci podstawowe informacje o tym, czym jest asertywność i jakie korzyści niesie asertywna postawa.
Moduł 3: Trening umiejętności asertywnych
Nauczymy Cię, jak asertywnie odmawiać, prosić, wyrażać krytykę i stawiać granice w kontaktach z innymi.
Moduł 4: Trening technik radzenia sobie z manipulacją i agresją
W tym module skoncentrujemy się na asertywnych reakcjach na gniew i krytykę. Nauczymy Cię, jak konstruktywnie stosować komunikaty „JA”.
Moduł 5: Praca nad asertywnymi sposobami rozwiązywania konfliktów
Porozmawiamy o fazach konfliktu, zdiagnozujemy schematy Twoich zachowań w sytuacjach konfliktowych oraz pokażemy, jak wypracowuje się najlepsze rozwiązania.
Hej Ty! Chcesz zapisać się na to szkolenie? Na co czekasz!

Co otrzymasz w ramach szkolenia asertywności?

kończący
trening

Doświadczenie w pracy
na procesie

Materiały szkoleniowe, żebyś mógł utrwalać wiedzę po treningu

Profesjonalną wiedzę od doświadczonych trenerów
Szkolenia otwarte z asertywności – warunki uczestnictwa
Szkolenia otwarte przeznaczone są dla szerszego grona odbiorców, pochodzących z różnych branż, firm czy regionów. Są dostępne dla każdego, kto odczuwa potrzebę wewnętrznego rozwoju, poszerzenia swojej wiedzy czy podniesienia kompetencji w życiu zawodowym i prywatnym. Takie szkolenie stwarza możliwość nawiązania nowych kontaktów i obserwacji interakcji zachodzących w grupie szkoleniowej.
Szkolenia zamknięte z asertywności w komunikacji – zasady organizacji
Zapraszamy na nasze szkolenia firmy, instytucje i zespoły pracownicze, które pragną podnieść swój potencjał rynkowy i efektywność działania. Szkolenia zamknięte przeznaczone są dla określonych grup odbiorców (reprezentujących konkretne podmioty) i przygotowane pod kątem najbardziej palących problemów i zgłoszonych oczekiwań.
Nasze metody szkoleniowe – szkolenie z asertywnej komunikacji
Metody szkoleniowe, które stosujemy, kładą nacisk na pracę własną pod kierunkiem doświadczonego trenera. Sposób zdobywania wiedzy i korekty zachowań nakierowany jest na odwzorowanie rzeczywistych życiowych sytuacji. Wychodzimy z założenia, że nauka poprzez praktykę jest najskuteczniejszym sposobem na trwałą zmianę wzorców zachowań.

Cykl Kolba
Model Uczenia się przez Doświadczenie (Experiential Learning Model) – podstawowa metoda treningowa dla dorosłych; składa się z czterech etapów w dowolnej kolejności: doświadczenie, refleksja, teoria oraz praktyka. Niewątpliwą zaletą tej metody jest nacisk na aktywne przyswajanie wiedzy, co skutkuje wyższym poziomem zainteresowania uczestników i wysoką skutecznością; jest to metoda elastyczna – można ją zastosować w dowolnej dziedzinie wiedzy i zindywidualizować pod kątem konkretnych uczestników.

Miniwykład
Wprowadzenie do omawianego zagadnienia, pozwalające w naturalny i przystępny sposób zapoznać się z obszarem, nad którym będziemy pracować; prowadzony przez naszych doświadczonych, otwartych na grupę trenerów.

Inne metody pracy w grupie
Praca wglądowa, Modelowanie zachowań, Struktury grupowe, Psychodrama – sprawdzone sposoby na pogłębienie samoświadomości, zdobycie wiedzy o swoich mocnych i słabych stronach, wypracowanie nowych, skutecznych zachowań w różnorodnych sytuacjach prywatnych i zawodowych.
Szkolenie z asertywnej komunikacji – opinie
“Jestem pod wielkim wrażeniem! To naprawdę tak można? Będę próbowała zastosować taki sposób komunikacji na co dzień, czuję, że tego właśnie od dawna potrzebowałam.”
„Przystępni i życzliwi prowadzący z dużym wyczuciem. Świetna, otwarta grupa. Dużo śmiechu, ale dowiedziałam się ważnych rzeczy o sobie samej. Naprawdę było warto.”
„Asertywność, asertywność, to słowo stało się modne… Trochę z przypadku trafiłem na te warsztaty, ale muszę powiedzieć, że temat mocno mnie zaintrygował. Coś jest na rzeczy. Na pewno warto spróbować”
Kto prowadzi szkolenie?

Krzysztof Kamiński
Psychologia to mój zawód i pasja – oprócz ukończonych studiów psychologicznych (specjalność – psychologia pracy, organizacji i zarządzania) systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i specjalistycznych szkoleniach. Pasjonuje mnie komunikacja międzyludzka i jej ograniczenia. Moją ambicją jako trenera jest, aby moi klienci uzyskiwali wgląd w siebie, aby stawali się świadomi swoich możliwości, ale i ograniczeń. Prowadzę zajęcia zorientowane na poszerzenie samoświadomości oraz rozwój umiejętności społecznych.

Anna Nanys-Wróbel
Od ponad 20 lat wspieram rozwój osobisty w obszarach komunikacji, asertywności i osobistej efektywności, a także rozwój firm w zakresie negocjacji, rozwiązywania konfliktów i budowania zespołów. Posiadam wieloletnie doświadczenie w realizacji programów rozwojowych dla trenerów i terapeutów. Jestem superwizorem treningu psychologicznego i trenerem NLP z bogatym doświadczeniem w zakresie trenowania psychologów i pedagogów.

Anna Surówka
W mojej pracy wykorzystuję metody holistyczne, tzn. staram się podążać w kierunku oczekiwanej zmiany opierając się na zasobach, jakie mam do dyspozycji na początku pracy z pacjentem/klientem. Potrafię dostosować formę współpracy do konkretnych sytuacji i potrzeb. Prowadzę terapię głównie w podejściu systemowym i psychodynamicznym, ale korzystam także z innych technik i koncepcji pracy z pacjentem.

Kamil Kurpierz
Specjalizuję się w zagadnieniach rozwoju kompetencji menedżerskich i sprzedażowych, myślenia strategicznego i zarządzania zmianą, ale także komunikacji międzykulturowej, team coaching i facylitacji procesów zespołowych. Celem moich działań jest podniesienie efektywności pracy zespołów i instytucji. Realizuję także indywidualnie projektowane rozwiązania biznesowe takie jak facylitacja warsztatów strategicznych i team buildingowych skierowane do kadry zarządzającej.
Terminy, lokalizacje i ceny szkoleń
Data szkolenia | Lokalizacja | Cena | Rezerwacja |
---|---|---|---|
11-12 marca 2023 | Katowice | 1500 zł netto | Zapisz się |
25-26 marca 2023 | Katowice | 1500 zł netto | Zapisz się |
15-16 kwietnia 2023 | Katowice | 1500 zł netto | Zapisz się |