Czym jest trening komunikacji interpersonalnej?
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej ma na celu poznanie reguł rządzących komunikacją między ludźmi.
Jaki efekt przynosi trening komunikacji interpersonalnej?
Szkolenie z komunikacji interpersonalnej nauczy Cię, jak nawiązywać owocne relacje z innymi i podniesie jakość Twojej pracy w różnorodnych zespołach.
Opis i cel treningu komunikacji interpersonalnej
W ramach szkolenia zapoznamy Cię z pojęciem komunikacji interpersonalnej, zajmiemy się jej etapami, celami i znaczeniem w budowaniu relacji i zarządzaniu zespołem. Szczególny nacisk kładziemy na przedstawienie narzędzi i technik efektywnej komunikacji z innymi. Naszym celem jest takie dostosowanie sposobu Twojej komunikacji do konkretnej sytuacji, abyś był w stanie zapobiegać konfliktom i je rozwiązywać, motywować innych, zapewniać skuteczną współpracę w zespole.
Wskażemy Ci potencjalne bariery w komunikacji i błędy, które popełnia większość z nas. Zidentyfikujemy źródła ewentualnych konfliktów i nieporozumień wynikających z nieskutecznej komunikacji. Nauczymy Cię tak prowadzić dialog, aby był nakierowany na poszukiwanie rozwiązań i likwidowanie problemów.
Kładziemy nacisk na empatię i aktywne słuchanie tak, aby ograniczyć wpływ stereotypów oraz naszych przekonań czy uprzedzeń. Zwrócimy uwagę na różnicę między posiadaniem racji a poszukiwaniem rozwiązania. Poznamy zasady asertywnego udzielania informacji zwrotnej i jej znaczenie w osiąganiu porozumienia.
Dla kogo przeznaczone są warsztaty z komunikacji interpersonalnej?
Wysoki poziom umiejętności skutecznego komunikowania się jest szczególnie przydatny dla osób pracujących w zespołach i zarządzających nimi.
Zapraszamy przede wszystkim:
- osoby odpowiedzialne za wyniki pracy zespołów;
- członków zespołów pracowniczych, którzy pragną zwiększyć efektywność swojej pracy;
- osoby zarządzające zespołami projektowymi;
- właścicieli firm i przedsiębiorstw, których sukces zależy od skutecznej współpracy;
- osoby, których praca polega na kontakcie z ludźmi – handlowców, opiekunów klienta czy konsultantów.
Korzyści z udziału w kursie komunikacji interpersonalnej
Korzyści z udziału w naszych szkoleniach to, z punktu widzenia uczestnika, podniesienie jakości relacji z innymi, świadomość własnego JA, większy komfort życia i zadowolenie z pracy zawodowej. Pracodawca, dzięki szkoleniu swoich pracowników, ma możliwość zwiększenia efektywności swojego przedsiębiorstwa poprzez skuteczne motywowanie swoich podwładnych, podniesienie spójności zespołu i nakierowanie go na konstruktywne rozwiązywanie problemów.
Korzyści dla uczestnika
- Rumiejętność właściwego doboru przekazu w zależności od odbiorcy
- Rumiejętność aktywnego słuchania, zadawania pytań i formułowania efektywnej informacji zwrotnej
- Rumiejętność budowania i podtrzymywania relacji z klientami i współpracownikami
- Rzdolność do diagnozowania i rozwiązywania konfliktów w zespole
- Rumiejętność aktywnego poszukiwania rozwiązań w sytuacjach kryzysowych
- Rzdolność rozpoznawania barier komunikacyjnych i ograniczanie ich wpływu na proces poszukiwania rozwiązań
Korzyści dla pracodawcy
- Rusprawnienie i podniesienie efektywności komunikacji w zespole
- Runikanie wypalenia zawodowego oraz utraty chęci do pracy i rozwoju wśród pracowników
- Rumiejętność przedstawiania swoich oczekiwań wobec pracowników i wyznaczania celów zawodowych
- Rumiejętność ograniczania sytuacji konfliktowych i nieporozumień między pracownikami
- Rumiejętność jasnego wyznaczania zakresu obowiązków i kompetencji w zespole
Poznaj program szkolenia z efektywnej komunikacji interpersonalnej
Nasze szkolenie z efektywnej komunikacji interpersonalnej składa się z następujących, powiązanych ze sobą składowych:
Moduł 1: Wstępna integracja grupy
W tym module poznamy się wzajemnie i za pomocą prostych gier scenariuszowych czy zabaw wprowadzimy swobodną atmosferę, która ułatwi nam osiągnięcie naszych celów.
Moduł 2: Rozpoznawanie znaczenia komunikatów werbalnych i niewerbalnych
Poznamy różnice między komunikacją werbalną a niewerbalną, a także sposób, w jaki się uzupełniają.
Moduł 3: Praca nad nawiązywaniem i prowadzeniem kontaktu (dostrojenie i prowadzenie)
Poznamy metody i techniki pozwalające na skuteczne i efektywne rozpoznanie potrzeb i oczekiwań rozmówcy.
Moduł 4: Odzwierciedlenie i parafraza jako metody pogłębiania kontaktu
Skupimy się na tym, w jaki sposób słuchać, aby nawiązać i pogłębić więź z rozmówcą.
Moduł 5: Bariery w komunikacji i odkrywanie własnych ograniczeń
Odkryjemy, co ogranicza naszą skuteczność w kontaktach z ludźmi i dlaczego inni nas nie rozumieją.
Hej Ty! Chcesz zapisać się na to szkolenie? Na co czekasz!

Co otrzymasz w ramach kursu komunikacji interpersonalnej?

kończący
trening

Doświadczenie w pracy
na procesie

Materiały szkoleniowe, żebyś mógł utrwalać wiedzę po treningu

Profesjonalną wiedzę od doświadczonych trenerów
Szkolenia otwarte z komunikacji interpersonalnej – warunki uczestnictwa
Szkolenia otwarte przeznaczone są dla szerszego grona odbiorców, pochodzących z różnych branż, firm czy regionów. Są dostępne dla każdego, kto odczuwa potrzebę wewnętrznego rozwoju, poszerzenia swojej wiedzy czy podniesienia kompetencji w życiu zawodowym i prywatnym. Takie szkolenie stwarza możliwość nawiązania nowych kontaktów i obserwacji interakcji zachodzących w grupie szkoleniowej.
Szkolenia zamknięte z komunikacji interpersonalnej – zasady organizacji
Zapraszamy na nasze szkolenia firmy, instytucje i zespoły pracownicze, które pragną podnieść swój potencjał rynkowy i efektywność działania. Szkolenia zamknięte przeznaczone są dla określonych grup odbiorców (reprezentujących konkretne podmioty) i przygotowane pod kątem najbardziej palących problemów i zgłoszonych oczekiwań.
Nasze metody szkoleniowe – warsztaty komunikacji interpersonalnej
Metody szkoleniowe, które stosujemy, kładą nacisk na pracę własną pod kierunkiem doświadczonego trenera. Sposób zdobywania wiedzy i korekty zachowań nakierowany jest na odwzorowanie rzeczywistych życiowych sytuacji. Wychodzimy z założenia, że nauka poprzez praktykę jest najskuteczniejszym sposobem na trwałą zmianę wzorców zachowań.

Cykl Kolba
Model Uczenia się przez Doświadczenie (Experiential Learning Model) – podstawowa metoda treningowa dla dorosłych; składa się z czterech etapów w dowolnej kolejności: doświadczenie, refleksja, teoria oraz praktyka. Niewątpliwą zaletą tej metody jest nacisk na aktywne przyswajanie wiedzy, co skutkuje wyższym poziomem zainteresowania uczestników i wysoką skutecznością; jest to metoda elastyczna – można ją zastosować w dowolnej dziedzinie wiedzy i zindywidualizować pod kątem konkretnych uczestników.

Miniwykład
Wprowadzenie do omawianego zagadnienia, pozwalające w naturalny i przystępny sposób zapoznać się z obszarem, nad którym będziemy pracować; prowadzony przez naszych doświadczonych, otwartych na grupę trenerów.

Inne metody pracy w grupie
Praca wglądowa, Modelowanie zachowań, Struktury grupowe, Psychodrama – sprawdzone sposoby na pogłębienie samoświadomości, zdobycie wiedzy o swoich mocnych i słabych stronach, wypracowanie nowych, skutecznych zachowań w różnorodnych sytuacjach prywatnych i zawodowych.
Szkolenie z efektywnej komunikacji interpersonalnej – opinie
„Świetna atmosfera od początku do końca, no i zastrzyk konkretnych wskazówek, jak skutecznie mogę przekonać współpracowników do moich pomysłów”
„Od jakiegoś czasu miałam wrażenie, że moi podwładni ignorują czy wręcz lekceważą to, co próbuję im przekazać. Teraz wracam do firmy uzbrojona w nowe narzędzia i mam nadzieję, że będę potrafiła je zastosować”
„Cieszę się, że uczestniczyłem w szkoleniu, było super. Świetni prowadzący i ani chwili nudy. Myślę, że takie warsztaty przydałyby się całemu mojemu zespołowi”
Kto prowadzi szkolenie?

Krzysztof Kamiński
Psychologia to mój zawód i pasja – oprócz ukończonych studiów psychologicznych (specjalność – psychologia pracy, organizacji i zarządzania) systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w konferencjach naukowych i specjalistycznych szkoleniach. Pasjonuje mnie komunikacja międzyludzka i jej ograniczenia. Moją ambicją jako trenera jest, aby moi klienci uzyskiwali wgląd w siebie, aby stawali się świadomi swoich możliwości, ale i ograniczeń. Prowadzę zajęcia zorientowane na poszerzenie samoświadomości oraz rozwój umiejętności społecznych.

Anna Surówka
W mojej pracy wykorzystuję metody holistyczne, tzn. staram się podążać w kierunku oczekiwanej zmiany opierając się na zasobach, jakie mam do dyspozycji na początku pracy z pacjentem/klientem. Potrafię dostosować formę współpracy do konkretnych sytuacji i potrzeb. Prowadzę terapię głównie w podejściu systemowym i psychodynamicznym, ale korzystam także z innych technik i koncepcji pracy z pacjentem.

Anna Nanys-Wróbel
Od ponad 20 lat wspieram rozwój osobisty w obszarach komunikacji, asertywności i osobistej efektywności, a także rozwój firm w zakresie negocjacji, rozwiązywania konfliktów i budowania zespołów. Posiadam wieloletnie doświadczenie w realizacji programów rozwojowych dla trenerów i terapeutów. Jestem superwizorem treningu psychologicznego i trenerem NLP z bogatym doświadczeniem w zakresie trenowania psychologów i pedagogów.

Kamil Kurpierz
Specjalizuję się w zagadnieniach rozwoju kompetencji menedżerskich i sprzedażowych, myślenia strategicznego i zarządzania zmianą, ale także komunikacji międzykulturowej, team coaching i facylitacji procesów zespołowych. Celem moich działań jest podniesienie efektywności pracy zespołów i instytucji. Realizuję także indywidualnie projektowane rozwiązania biznesowe takie jak facylitacja warsztatów strategicznych i team buildingowych skierowane do kadry zarządzającej.
Terminy, lokalizacje i ceny szkoleń
Data szkolenia | Lokalizacja | Cena | Rezerwacja |
---|---|---|---|
4-5 marca 2023 | Katowice | 1500 zł netto | Zapisz się |
22-23 kwietnia 2023 | Katowice | 1500 zł netto | Zapisz się |